طراحی UI UX

طراحی UI UX

همه‌ی ما حین کار کردن با نرم‌افزارهای مختلف با مواردی رو به رو شده‌ایم که سیستم‌ها ظاهر زیبایی دارند اما کارکردن با آنها بسیار سخت است و یا بالعکس. این موضوع به دو مفهوم UI و UX اشاره دارد

ui  و ux چیست ؟

UXچیست؟

UX به رفتارها، احساسات و حالت های کاربران گفته می شود که در زمان استفاده از یک سیستم خاص یا محصول در آنها رخ می دهد. تجربه کاربران می تواند تمامی عواطف، اعتقادات، مزیت ها، پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده از سایت و بعد از آن را در بر بگیرد. بنابراین یکی از وظایف مهم طراحان سایت در زمانی طراحی، ایجاد محیطی زیبا برای کاربران می باشد. به طوری که به احساسات و هیجانات کاربران توجه ویژه شود. سایت باید به گونه ای طراحی شود که احساسات کاربر را درگیر خود کند.

 

UIچیست؟

UI تاثیرات متقابل سایت بر کاربران است. هدف از این تاثیر، کسب اجازه برای تاثیر مثبت و مطلوب بر آنها می باشد. زمانی که طراحی UI صحبت می شود، به این معناست که باید بر روی نحوه ارائه محصولات تمرکز کرد. به این معنا که صفحات باید به گونه ای طراحی شود که اهداف UX محقق شود. برای مثال طراح UI سعی دارد تا در بالای صفحات سایت از بنرهایی استفاده کند که ثبات و یکپارچی سایت را تامین کند. به همین دلیل در طراحی UI از تصاویر، متن ها، دیاگرام ها، ماژولها، جداول، ویدئوها و همچنین رنگ به شکل حرفه ای استفاده می شود.

برچسب ها:

0 نظر

نظر بدهید